Nieuws van het bestuur


Geplaatst Onderwerp Wanneer
4 oktober Verslag Algemene Ledenvergadering ORV Breda 2017 20 september 2017
Via het downloadscherm kun je het verslag ophalen van de Algemene Ledenvergadering van het ORV Breda 2017.

Nog een toegevoegd bericht:
Tijdens de borrel na de Algemene Ledenvergadering hebben wij een opmerking over inspeelballen gekregen. Van oudsher nemen teams van het ORV Breda altijd hun eigen inspeelballen mee. De teams welke gewend waren in de Nevobo competitie te spelen of elders, zijn gewend dat er inspeelballen beschikbaar zijn op de locatie van de wedstrijd. Heeft jouw team geen inspeelballen beschikbaar voor de tegenstander, willen wij jullie vragen om de teams waar je tegen speelt op de hoogte te stellen.

Met vriendelijke groeten,
ORV Breda / Karin Marijnissen

16 september Algemene Ledenvergadering ORV Breda 2017 20 september 2017
Geachte leden van het ORV Breda,

Hierbij nodig ik jullie namens het ORV bestuur uit voor de Algemene Ledenvergadering van het ORV Breda.

Deze vindt plaats op woensdag 20 september 2017, aanvang 20:00 uur, Stadskantoor Breda. Claudius Prinsenlaan 10 te Breda. Vanaf 19:30 uur bent u van harte welkom voor een kopje koffie.

Bijgaand vinden jullie de agenda en de vergaderstukken voor deze avond.

We verwachten van alle teams een afgevaardigde. Mocht er onverhoopt niemand van je team aanwezig kunnen zijn, graag afmelden bij het secretariaat. We sluiten traditioneel af met een hapje en een drankje in 't Hoekske.
Tot volgende week woensdag.

Met vriendelijke groeten,
ORV Breda
Karin Marijnissen
secretaris/vice voorzitter

7 juni Planning start ORV Competitie 2017 - 2018
Aan alle ORV Leden en nieuw toetredende leden,

De ORV competitie 2016-2017 nadert haar einde. Tijd om vooruit te kijken naar de komende seizoen.

Bij de downloads treffen jullie de inschrijfformulieren (heren en dames) aan voor de ORV competitie 2017-2018, evenals de 'Uitwerking Indeling Heren Competitie'.

Het bestuur heeft zich de afgelopen maanden gebogen over een aantal zaken die van belang zijn voor het komende seizoen.
Op de eerste plaats de planning, het tijdspad naar de start van de competitie op maandag 2 oktober 2017.
Deze planning schuift enigszins naar voren; de reden hiervoor is de vakantieperiode en daarmee samenhangend de afwezigheid van één of meerdere bestuursleden.
De planning is strak doch haalbaar: dit vraagt wel van de leden een tijdige aanlevering van informatie van belang voor het inplannen van de wedstrijden.

Deze planning wordt hieronder weergegeven:

Planning start ORV competitie 2017-2018 !
do1 juni:Start inschrijving
ma12juni:Verzending ledenlijsten
di1 augustus:Laatste mogelijkheid om in te schrijven
vr4 augustus:Verspreiding 1e concept competitie indeling
ma7 augustus:Contributies moeten binnen zijn bij het ORV
zo13augustus:Vaststellen competitie indeling 2017-2018
Start samenstellen competitie programma
do24augustus:Verspreiding concept competitie programma ter toetsing
ma18september:Verwerken ontvangen ledenlijsten
wo20september:Algemene ledenvergadering
zo24september:Uitreiking definitieve competitie programma
ma25september:Vullen ORV site met het definitieve programma 2017-2018
ma25september: Verzenden spelerskaarten
ma2 oktober:Start competitie!

Zoals jullie kunnen zien wordt de inschrijvingsdatum in vergelijk met vorig seizoen twee weken naar voren geschoven.
De belangrijkste deadline is zondag 13 augustus, dan moet echt duidelijk zijn met hoeveel teams we gaan starten op 2 oktober!
Op deze datum moet deelname duidelijk zijn, de eventuele speelvoorkeuren en moet de contributie zijn voldaan (deadline contributie is 7 augustus!).

Het kan zijn dat overige info zoals contactpersoon, speellocatie, speeltijden nog niet definitief zijn maar die kunnen altijd nog later (uiterlijk 23 september) worden doorgegeven.

Dan op de tweede plaats de “leegloop” van de 1e klasse.
Een commissie (bestaande uit bestuursleden en een vertegenwoordiger vanuit de verenigingen) heeft zich daar over gebogen en een aantal varianten besproken en uitgewerkt.
Er is een keuze gemaakt die naar onze mening bijdraagt aan een betere verdeling van de teams over de klassen en zorgt voor een goede krachtsverhouding.

Alles valt en staat uiteraard met de aan- en afmeldingen vandaar het dringende verzoek aan een ieder om zich te houden aan de uiterste inschrijfdatum van 1 augustus a.s.!!

Wat wordt het dan voor indeling?
Als we als uitgangspunt nemen de teams die nu deelnemen dan zal de 1e klasse van onderaf worden gevuld en zullen er geen teams degraderen uit de eerste drie Heren klassen. Met nog twee extra promoties naar de 4e en 5e klasse ontstaat er een verdeling van de 62 teams over de klassen 1 tm 6 van de Heren competitie van resp.: 11-11-10-10-10-10. Die is nu: 7-12-11-11-10-11.

De indeling van de dames competitie blijft onveranderd.

Behoudens een “explosie” van nieuwe teams voor de 1e klasse of überhaupt een forse toe- of afname van teams voor de Heren competitie, wordt dit het voorstel voor de nieuwe indeling cq verdeling op 4 augustus.
Om jullie niet teveel in het ongewisse te laten is er nu al een eerste uitwerking van de indeling van de Heren competitie bij deze mail gevoegd (behoudens nog wijzigingen in de stand en de aan- en afmeldingen).

Andere varianten zijn bekeken, besproken, in beeld gebracht maar werden niet als een ideale oplossing ervaren.
Varianten als een zgn “reset jaar”, waarbij we een seizoen met klassen naast elkaar zouden gaan spelen, zorgt voor teveel onderling krachtsverschil zodat dit ook geen oplossing bleek te zijn.
Het spelen van een anderhalve competitie zoals nu gedaan is in de eerste klasse veroorzaakt teveel planningsproblemen omdat het ritme van de wedstrijden afwijkt tov de andere klassen. Ook het afwisselend thuis en uit spelen is te onregelmatig.

Hopelijk kan een ieder zich vinden in deze wijzigingen in zowel de planning als de indeling.
Op naar het zoveelste ORV jaar!

Groet,
Namens het ORV Bestuur
Marcel van de Voorde
ORV Wedstrijdleiding

14 mei Algemene Ledenvergadering ORV Breda 2017 20 september 2017
Geachte leden,

Hierbij alvast een belangrijke datum voor de ALV van het ORV Breda in het Stadskantoor van Breda.
Op woensdagavond 20 september 2017, aanvang 20:00 uur. Zet de datum alvast in de agenda! We streven ernaar om per team 1 afgevaardigde te mogen ontvangen.

16 september Algemene Ledenvergadering ORV Breda 2016 21 september 2016
Beste leden van het ORV Breda,

Hierbij nodig ik jullie, namens het bestuur van het ORV Breda, van harte uit voor onze Algemene Ledenvergadering op woensdagavond 21 september a.s., aanvang 20:00 uur, in 't Hoekske van het Stadskantoor Breda aan de Claudius Prinsenlaan. De koffie staat vanaf 19:30 uur klaar. De ingang is aan de linkerzijde van het Stadskantoor. Let op als u parkeert op het Chasseveld dat het betaald parkeren is tot 22:00 uur.

Bijgaand vinden jullie de agenda en de vergaderstukken voor deze avond. We huldigen onze klasse kampioenen en natuurlijk sluiten we af met een borrel om even te kunnen napraten.

Mocht je team niemand kunnen afvaardigen dan hoor ik dat graag, zodat ik dat kan noteren op de presentielijst.

Aanmelden voor het toernooi van a.s zaterdagavond in de Huif te Bavel kan tot en met donderdag 15 september. Mochten er teamleden zijn die mee willen doen maar je kunt geen team formeren, kun je je solo aanmelden.

Met vriendelijke groeten,
ORV Breda / Karin Marijnissen

13 juni Planning start ORV competitie 2016-2017
Aan bestaande en nieuwe leden van het ORV,

Bij de downloads treffen jullie de inschrijfformulieren (heren en dames) aan voor de ORV competitie 2016-2017.

De competitie nadert haar einde, enkele wedstrijden moeten nog gespeeld worden. De huidige (tussen) stand is aan dit bericht toegevoegd evenals de wedstrijdplanning voor het nieuwe seizoen.

Om op 3 oktober 2016 te kunnen starten zijn de volgende datums belangrijk, verzoek aan een ieder om ook hiermee rekening te houden:

Planning start ORV competitie 2016-2017 !
1juni:Start inschrijving
14augustus:Laatste mogelijkheid om in te schrijven
21augustus:Verspreiding 1e concept competitie indeling
Contributies moeten binnen zijn bij het ORV
1september:Vaststellen competitie indeling 2016-2017
Start samenstellen competitie programma
18september:Verspreiding concept competitie programma ter toetsing
21september:Algemene ledenvergadering
25september:Uitreiking definitieve competitie programma
26september
tot 2 oktober:
Vullen ORV site met het definitieve programma 2016-2017
3oktober:Start competitie!

7 oktober Scheidsrechterscursus wo 4 november 2015
Beste Leden van het ORV Breda,

Hierbij nodigen wij de leden van het ORV Breda die interesse hebben in een scheidsrechterscursus uit voor

Stadskantoor Breda, ontmoetingsruimte aan de rechterkant van het Stadskantoor (Prins Claudiuslaan).
Aanvang: 19:15 uur tot 22:00 uur.
De cursus is gratis en wordt gegeven door Arie van Meer, Nevobo scheidsrechter.
Aanmelden bij het secretariaat.
Bespreekpunten voor Arie kunnen bij aanmelding worden ingediend.